Skip navigation

Currently Being Moderated

Diefstal van een VAIO

Topic started on Apr 10, 2012 2:17 PM , last reply on Apr 12, 2012 2:58 PM

in VAIO notebooks en desktop PC's > Notebooks
1 posts since
Apr 10, 2012

Wakker geworden met achterdeur open, portefuille weg, laptop weg.. met andere woorden dikke miserie. Ik dacht tiens de VAIO neemt contact op met SONY voor updates, dus als ik dit navraag of via gerechterlijke weg navraag kan Sony mij vertellen waar deze contact opneemt en heb ik de inbreker bij de lurven. Dit is echter zonder Sony gerekend die doodgewoon antwoorden dat ze niet voor politie spelen en zich daar niet mee bezighouden. Nu is het volgens mij een koud kunstje voor de technische dienst om via mijn serienummer op de loer te staan en de moment dat deze zich inlogd om een update te doen even een seintje naar de politie te geven met de IP nr zodoende dat deze bij de provider adres kunnen opvragen. Kleine moeite zou u denken. Niet dus. Erg klantvriendelijk van Sony. Wat is anders eigenlijk het nut van registratie, alleen om onnodige reclame door te sturen?????. Softwre matig is dit voor hun twee minuutjes werk misschien en als iedereen het deed moet je niet vragen hoeveel kleine diefstallen terug opgelost geraken. Maar ja, dus maar terug naar HP denk ik.

• pa3eia 881 posts since
    Nov 27, 2011
    Written on Apr 12, 2012 7:39 PM

Welkom,

Dit is niet fijn wakker worden.

Het registreren is alleen voor marketing (reclame/spam) en niet voor de kleine diefstallen.

Ofdat HP de registratie wel aan je/politie zal doorgeven is nog maar de vraag.

73's

KDL-40HX720/UPC CI+ | CMU-BR100 | TDG-BR250 | BDV-E370 | KDL-26EX302/UPC CI+ | SMP-N200 | DAV-DZ230 | Playstation 3 | Tablet S 16 GB 3G | SGP-DS1 | Xperia Sola | NSZ-GS7 | Slingbox Solo
    • Reply
  • Hans_Klis 237 posts since
    Dec 8, 2010
    Written on Apr 12, 2012 2:58 PM

Beste yupanikki,

Welkom op het Sony Forum,

Het is natuurlijk een uiterst vervelende zaak dat u geconfronteerd bent met de diefstal van uw VAIO notebook.

Natuurlijk zal uw laptop met bepaalde regelmaat een update vanaf de VAIO website ophalen als deze via een netwerk aangesloten staat.

Wat u als mogelijkheid aangeeft om dat in essentie te benutten als track & trace mogelijkheid voor de politie is niet als zodanig bij Sony ingericht, maar dat wist u inmiddels al.

Ik betwijfel of andere merken wel een dergelijke opzet hebben, ook omdat een ieder zich aan de Nederlandse Wet bescherming persoonsgegevens dient te houden.

Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar u op hoopt, maar ik probeer u hiermee te informeren dat behalve een eventuele technische invulling er ook de jurische kant aan zo'n opzet zit.

Dat de eerdere uitleg via ons VAIO helpdesk bij u niet erg klantvriendelijk is overgekomen spijt mij, de essentie is echter wel juist, de gevraagde informatie is niet beschikbaar.

Ik hoop dat de politie de diefstal langs andere weg voor u oplost.

Met vriendelijke groet,

Hans_Klis

Sony medewerker

• Reply

Share